Vlaams-Brabant is dé wandelprovincie van Vlaanderen.

Ook in 2022 bleven we inzetten op de promotie van Vlaams-Brabant als dé wandelprovincie van Vlaanderen.  We pakten uit met twee nieuwe wandelgidsen met telkens acht wandelkaartjes. De lezer kreeg bij elke wandeling meteen belevings- en recatips van onze wandelambassadeurs.

Onze acht wandelambassadeurs zijn de gezichten van onze wandelcampagne. Het zijn enthousiaste Vlaams-Brabanders die graag en veel wandelen en dit online delen met hun volgers. Onze wandelaars en hun wandeltips weerspiegelen de diversiteit van #dewandelprovincie voor verschillende doelgroepen.

• Voorjaar

Het kriebelt in #dewandelprovincie

Voorjaar
  • Najaar

Het kleurt in #dewandelprovincie

Najaar

We zetten maximaal in op een digitale verspreiding, en mikten op een doelgerichte verspreiding van de gedrukte versie. Daarnaast voerden we ook een online campagne op Facebook en Instagram, waarbij de focus lag op de verspreiding van onze online wandelgids. De online wandelgidsen werden 18.713 keer gedownload. De verschillende advertenties leverden heel wat positieve reacties op.

Publi-reportages in Libelle

Aanvullend bij de social mediacampagne plaatsten we zes publi-reportages in Libelle. In reviewstijl vanuit standpunt van één van onze wandelambassadeurs werd telkens op een dubbele pagina een seizoenswandeling uitgelicht, aangevuld met bezoektips in de buurt.

Expats

Brussel is het kloppende hart van Europa, met veel Europese instellingen, ambassades, internationale bedrijven en zo meer. Liefst 250.000 expats wonen in de stad en de Vlaamse Rand. We willen deze tijdelijke bewoners maar al te graag inspireren om in hun vrije tijd de provincie Vlaams-Brabant te verkennen, en we zoeken voortdurend naar nieuwe manieren om hen te bereiken.

In 2022 bleven we onze Perfect Sundays promoten, waarbij we hoogtepunten van de provincie verbinden met mooie fiets- of wandelroutes. We sloten partnerdeals met drie Belgische expatmedia waar we onze producten en campagnes promoten: Brussels Times, The Bulletin en Travel Tomorrow/We Love Brussels. Verder zijn we lid geworden van The Association of Belgian Relocation Agents, waardoor we de doelgroep nog gemakkelijker kunnen bereiken.